Selleks, et merel hästi hakkama saada peavad esikohal olema teadmised ja kogemused. Hakka juba praegu oma pagasit suurendama, et hooaja alguseks oleks vaimne ja ka füüsiline pool treenitud.

Kindlasti suurendab mereturvalisust varustus. Hea varustusega võib saada andeks puudujäävad teadmised ja kogemused. Seega ei tohi varustust alahinnata.

Teadmised ja kogemused

Kui omad väikelaeva siis on lausa kohustus teha väikelaevajuhi paberid. Teadmised ja kogemused annavad vägagi suure kindluse merel käimiseks. Merealaseid teadmisi saab tänapäeval ammutada päris mitmelt teenusepakkujalt. Kui valid väikelaevajuhi koolitajat siis pööra ka suurt tähelepanu sellele, kes koolitusi läbi viivad. Minu arvates on parimad koolitajad ikka need, kes ise pidevalt merel käivad.

Kindlasti uuri kui palju tehakse praktilist poolt. Ilmselgelt seadusest tulenev miinimum ei suuda tagada head merepraktika teadmisi. Õnneks on ka praktilise kogemuse saamiseks teenusepakkujaid aga parimaks pean siin Haven Kakumäel tegutsevat SailingCenter.

Riided

Korralikud mereriided võivad päästa ka kõige halvema olukorra. Õiged riided tagavad toimingute ergonoomilisuse kui ka keha soojuse. Halvad riided viivad motivatsiooni langusele ja ei säästa kuidagi energiat. Õigete riiete valimisel pea kindlasti nõu oma ala spetsialistidega. Mõned mereriiete müüjad kes võiks anda head nõu Tommylyy paadipood

PäästevestIsetäituv päästevest

Päästevest

Päästevest peaks olema seljas alati kui viibitakse siseruumidest väljaspool nii on sellest kasu kui ootamatult üle parda kukutakse. Päästevesti soetamisel vaata vesti kandejõudu. Kande jõud võivad olla erinevate kasutus eesmärkidest erinevad. Kandejõud on tavaliselt 50, 100, 150, 275 njuutonit(N). Vastavalt väikelaeva kategooriatele on nõutud vastava kandejõuga vestid. A ja B kategooria 150N. C ja D kategooria 100N.

50N vesti kasutatakse sportvestina purjetamisel või mõnel muul veespordiga tegelemisel, kus eeldatakse, et vees viibimine on lühiajaline ja abi on kohe saadaval. Sellel vestil pole ka kraed, mis pead vee peal hoiaks.

Päästevest tuleb valida ka õige suurusega, vastavalt oma kaalule. Lastele sobib näiteks 10-20kg, 20-30kg või 30-40kg. Kõige suurem päästevest on 90+kg.

PäästelingPäästerõngas

Päästerõngas ja päästeling

Pääste rõngas on mõeldud inimese või ka inimeste päästmiseks vees. Kui inimene kukub üle parda saab päästerõnga või päästelingi visata abivajava lähedusse, et sellest kinni haarata. Tavaliselt on päästerõngal küljes ka ots, millega abistajad saavad abivajaja tagasi laeva juurde tõmmata. Kui abivajaja paneb päästerõnga endale ümber saavad abistajad tõsta abivajaja tagasi tekile.

Päästerõngal tuleks jälgida, et otsad mis on kinnitatud päästerõnga külge ei oleks kulunud ja oleksid korralikult kinni. Helkurid peavad olema samuti korras. Muidu pole pimedas vette visatud päästerõngast näha.

Signaal käsitõrvik punane 2

Signaalraketid, säratuled

Signaalraketid ja säratuled ei puudu korralikust varustusest kunagi.

Punased säratuled peavad olema A, B, C kategooria veesõidukitel. Samas ei tee need paha ka D kategooria veesõiduki varustuses. Säratuli on väga hea vahend endale tähelepanu tõmbamiseks.

Punased signaalraketid langevarjuga on nõutud A ja B kategooria veesõidukitel. Kuna raketid ja säratuled on oma mõõtmetel väikesed ja mahuvad ära igasse paati siis soovitav oleks kasutada neid kõikides kategooriates. Kunagi ei tea milliseks võib olukord kujuneda.

Rakettide ja  säratuledel tuleb jälgida kuupäeva. Kuupäeva ületanud raketid ja säratuled võivad olla ohtlikud või lihtsalt ei tööta. Nii pole neist mingit kasu.

Merekaart

Navigeerimine

Navigeerimisest merel ei saa üle ega ümber. Üks mereohutuse alustalasi. Pööra selle õppimisele kohe väga suurt tähelepanu. Õpi oma piirkonda tundma, et häda korral oleks ka ilma elektrooniliste seadmeteta selge kus sa asud. Häda korral oska kirjeldada selgelt oma aukohta. Mida väiksemaks teed otsinguala, seda kiiremini sind leitakse.

Paberkaardid ei ole kindlasti ajalugu. Need, kes seilavad oma kodulahest kaugemale, peaksid kohustuslikus korras omama paberkaarte nendest kohtadest kuhu seilatakse. Kogu teekond tuleks paberkaardil läbi töötada. Nii tagad kiire tegevuse kui elektroonikaga peaks midagi juhtuma.

Väiksemates paatides tee kas või A4 suurune paberkaardi koopia kindlast piirkonnast ja kileta ära. See on ikka parem kui mitte midagi. NB! Ei kutsu piraatlusele vaid ikka mereohutus.

Kaardiplotter

Tänapäeval on navigatsioon tehtud palju lihtsamaks tänu elektroon kaartide olemasolule. Kaardiplottereid on suhteliselt lihtne kasutada ja asukoht kuvatakse reaalajas ekraanile. Tuleb aga meeles pidada, et navigaator peab suutma elektroonika erisustest aru saama ja saadud informatsiooni õieti käsitlema. Erinevaid kaardiplottereid on palju ja valikul peaks lähtuma pigem sellest mida kaardiplotter veel teha suudab ja kas see vastab sinu vajadustele.

Tänapäevased kaardiplotterid suudavad kuvada peale elektroonkaardi veel sonari ja radari pilti.

Mereelektroonikat leiate meie e-poest

Häid ettevalmistusi uueks hooajaks!